Şu an giriş yapmadınız ya da
Yazı :  Deneysel Kompozisyon 1. Bölüm
2011-05-02 00:00


Denemekten korkmayın. Analograf’ta tek kural bu.
1 Yorum Yorum yapmak için giriş yapmalısınız.





























Analograf’ta tek bir kural var: Özgür ol, denemekten korkma!

Bazen sokakta yürürken bir an kafamı kaldırıp yukarı baktığımda şaşırıyorum. O binaları ilk kez gördüğümü fark ediyorum. Meğer aynı şeylere hep aynı açıdan bakıyormuşum diyorum sonra kendi kendime. Binalar çok yabancı geliyor, afişler, camlar, pencereler çok farklı sanki. Peki ya fotoğraflarımızda tek bir açıya sıkışıp kalmak istemiyorsak?
Fotoğraflarınızda kendi gerçekliğinizi yaratın. Nesnelerle oyun oynayın, olmadık yerlere yerleştirin onları. Kurgulayın ve kendinize has kompozisyonlar oluşturun. Kısacası; özgür olun! En güzeli de ne biliyor musunuz; bırakın insanlar dünyayı siz nasıl istiyorsanız öyle görsünler!

Deneysel Kompozisyon

Fotoğraflarda en sık karşılaştığımız görüntü çerçevenin ortasına yerleştirilmiş objeler ve modeller. Fakat biraz farklılık yaratmak için küçük oyunlar oynamaktan zarar gelmez. Pozitif alan, negatif alan, objeyi karenin üçte birine yerleştirme gibi kompozisyon teknikleri de çok sık kullanılıyor. Oysa kurallar yıkılmak için vardır! Çerçevenin dışına taşın mesela. Her şeyi yarım bırakın, hiçbir şeyi tamamlamak, gerçekçi formlar yaratmak zorunda değilsiniz. Özellikle yarım çerçeve çekim özelliği olan makineler ile bu oyunu oynamak çok keyifli olsa gerek. Hem yarısını çektiğiniz objeleri iki ayrı karede ilginç şekilde bir araya getirebilirsiniz.

Deneysel Kompozisyon   Deneysel Kompozisyon

Dünyaya hep alışılmış açılardan bakmak sıkıcı olabiliyor bazen. O yüzden çektiğiniz objenin tamamını değil, sadece gördüğünüzde sizi heyecanlandıran bölümleri dahil edin fotoğraflarınıza. İlginç ayrıntılara odaklanın. Öncelikle şunu anlamanız gerekiyor. Karşınızdaki görüntünün sizde fotoğraflama isteği uyandıran tarafı ne? İşte sadece o ayrıntıya odaklandığınızda fotoğrafınız çok daha ilgi çekici olabilir.

Çocuk, kedi, köpek, çiçek, böcek fotoğrafları çekmeyi çok severiz. Ama hep kendi görüş açımızdan fotoğraflarız onları, yukarıdan, tepeden. Oysa çektiğiniz nesnelerin görüş açısına inerek ‘fotoğraf makinesinin diğer ucundaki parmağı deklanşörde insan’ imajını ortadan kaldırıp, farklı bir kompozisyon oluşturabilirsiniz. Fotoğrafçının çekim açısından ziyada nesnenin görüş açısına dikkat çekebilirsiniz bu şekilde. Bu tarz fotoğraflar için makinenizi yerde sabitlemeyi deneyebilirsiniz mesela. ‘Fidel’in Yüzünden’ filmini izleyin bir de :)
Deneysel Kompozisyon   Deneysel Kompozisyon

Karmaşayı sever misiniz? Aynı karede kullanılan değişik geometrik şekiller fotoğraflarınıza farklı bir yoğunluk kazandırabilir, dikkat çekici odak noktaları oluşturmanıza yardımcı olabilir.
Benzer geometrik şekiller arasına farklı bir obje yerleştirerek sonsuzluk içinde kaybolan, evrendeki küçük tanecikleri anımsatan görüntüler yaratabilirsiniz. Hem yoğun bir perspektif algısı yaratabilir hem de fotoğraflarınızdaki dışavurumunuzu daha güçlü bir şekilde vurgulayabilirsiniz.
Şimdiye kadar okuduklarınızın hiçbiri kural değil. Denemekten korkmayın. Analograf’ta tek kural bu.

mehtap ç.


 

1 Yorum
Yorum yapmak için giriş yapmalısınız.
Yagiz
Yagiz  2011-05-02 10:30
En güzeli de gerçekten;" bırakın insanlar dünyayı siz nasıl istiyorsanız öyle görsünler!"

YENİ! Duyuru :  Misafir Bloggerlar Aranıyor
YENİ! Yarışma :  Çatı
YENİ! Yazı :  Zenit Kullanımı
YENİ! Yarışma :  Analograf Yarışma, Siyah Beyaz
YENİ! Yazı :  Fotoğrafa Pan Bakmak
YENİ! Yazı :  Siyah Beyaz Fotoğraf
YENİ! Etkinlik :  Şip-Şak Analograf Hatırası
YENİ! Yazı :  4 Mevsim Fotoğraf
YENİ! Yarışma :  Analograf Yarışma, Gökyüzü
YENİ! Yarışma :  Analograf Yarışma, Geometri
YENİ! Yazı :  Siyah-Beyaz Film Banyosu
İpucu :  Su Altı Holga
Etkinlik :  Analograf Galeri
Yazı :  Blackbird, Fly
Yazı :  Agfa?
Duyuru :  Sen de yaz!